23 декември 2014 г.

"За пръв път имах такава лесна операция" или едно чудо на Св. Лука Войно-Ясенецкий

Свети  Лука Войно-Ясенецкий е много почитан светец, тъй като в годините на гонения срещу Църквата в Съветска Русия, той устоява мъжествено на атаките срещу него като духовник и лекар-хирург. Признат чудотворец, днес славата му се разнася по целия свят. Следната история се случила с един мъж, грък по народност:
„Казвам се Христос П., на 46 години съм и живея в Северна Гърция. През 2004г. ме оперираха от тумор в мозъка. След три и половина години туморът се появи отново. Посетих мн ого лекари, но нито един не се решаваше да ме оперира. Бях много разочарован и депресиран. Накрая се намери лекар, който да се наеме с извършването на тази трудна операция.
Моите роднини ми казаха да ида да се поклоня на свети Лука, който е бил лекар, и че ще помогне и на мен, както е помогнал и на други. Съгласих се и отидох да се поклоня в град Г., където има църква посветена на св. Лука. Там срещнах дълбоко вярващ и смирен свещеник, отец К. Той ми вдъхна сили и кураж и отслужи молебен за мен. Аз се изповядах, причастих и тръгнах обратно за операцията. Една нощ видях в съня си Св. Ефрем и той ми каза да не се тревожа и че всичко ще мине добре.
На 13 март 2007 влязох за операция. Въпреки че бях упоен, можех да видя как докторите ме оперират заедно със св. Лука и св. Ефрем.  Св. Лука оперираше, носейки малки, кръгли очила и държейки стар скалпел.  Св. Ефрем пък ми държеше ръката, казвайки ми да не се страхувам и с лявата си ръка осветяваше главата ми. Когато операцията свърши ме преместиха в Интензивното отделение и тогава пак св. Лука се появи пред мен и каза: „Аз бях там с теб в операционната зала.“
Аз отговорих: „Знам.“
На излизане от операционната зала, чух хирургът, който ме оперира да казва: „За пръв път имах такава лесна операция.“

Искам да отбележа, че не знаех нищо за тези двама светци (преди да се появят). От тогава те станаха мои небесни покровители.“

Превод от Английски: Божин Дончев
Източник: myocn.net
Блогът се поддържа от православни младежи обучаващи се в Софийската Духовна Семинария "Св. Йоан Рилски" и Богословския Факултет към Софийския университет "Св. Климент Охридски". Той е създаден, за да може светлото спасително Слово на Христа Бога и Боговдъхновеното учение на Св. Православна Църква да достигнат до повече хора. Надяваме се да ни извините ако случайно сме допуснали някаква грешка, при написване на текстове или нещо друго. Имаме и канал в Youtube, където може да чуете аудио записи на проповеди и слова на Св. Отци. Разбира се и за тях се извиняваме понеже записите не са професионални.