22 ноември 2014 г.

Свещенството - тежкото призвание

Един свещеник минавал край една новострояща се къща в неговата енория. Тук един от зидарите говорел:
-   Няма по-лек занаят от тоя на свещениците, защото те почти нищо не работят. По цял ден се разхождат с чадър в ръка и с няколко книги в чантичка. Това бих работил и аз...
Останалите работници се изсмели, а свещеникът се обърнал към говорещия с думите:
-         Колко печелиш на ден?

-         Сто и петдесет лева – отговорил работникът.
-         Добре, аз ще ти платя всичко, което припечелваш за цяла седмица, само ела за няколко часа с мен – казал свещеникът.
Работникът не се съгласявал отначало, но другарите му го принудили да приеме предложението на свещеникът.
-         Сега ще отидем да видим един болен.
-         Но от каква болест страда? – запитъл работникът.
-         От коремен тифус – отговорил свещеникът.
-         Щом е така, аз ще остана вън, защото досега не съм боледувал от тази болест и се боя да не се заразя. При това имам жена и деца, които също така ще бъдат изложени на опасност.
-         Та и с мен е същото – кротко отговорил свещеникът, и аз не съм боледувал до сега от тази болест и аз имам жена и деца. Трябва, обаче, да дойдеш където ще отида, защото такова ни е условието.
Работникът запитал още:
-         След това къде ще отидеш?
-         При едни бедни деца, болни от скарлатина. Баща им преди няколко дни се помина от туберколоза.
Без да дочака, какво ще му каже по-нататък свещеникът, работникът отстъпил няколко крачки и рекъл:
-         Щом е така, аз съм доволен от занаята си и не ще ти завиждам повече...
  

Из „Беседи за детски православни християнски дружества при Прогимназия“, София 1936г.
Блогът се поддържа от православни младежи обучаващи се в Софийската Духовна Семинария "Св. Йоан Рилски" и Богословския Факултет към Софийския университет "Св. Климент Охридски". Той е създаден, за да може светлото спасително Слово на Христа Бога и Боговдъхновеното учение на Св. Православна Църква да достигнат до повече хора. Надяваме се да ни извините ако случайно сме допуснали някаква грешка, при написване на текстове или нещо друго. Имаме и канал в Youtube, където може да чуете аудио записи на проповеди и слова на Св. Отци. Разбира се и за тях се извиняваме понеже записите не са професионални.