1 септември 2015 г.

Учен от Саудитска Арабия стана християнин: “Христос покори сърцето ми с любовта”

Бивш мюсюлманин от Саудитска Арабия (родом от град Джида) прие Християнството. Известният микробиолог доктор Халид ал-Шамри днес проповядва Христос на мюсюлманите, съобщава “Orthodoxy Cognate Page”.
“Братя и сестри, да пребъде върху всички вас благословението на Господа Иисуса Христа! Както виждате това е благодарение на нашия Господ и Изкупител Иисус Христос. Той покори сърцето ми със Своята любов, открих Го и вече Го следвам, и никога няма да Го оставя. Иисус е Алфата и Омегата; Иисус ме спаси в Саудитска Арабия, в Йордания, когато бях бежанец, а най-важното е, че Господ ме спаси от вечната смърт. Възползвам се от възможността да благодаря на Иисус за неговата любов към мен, семейството ми и народа ми. Бог да благослови всеки християнин!
Моля ви, молете се за моя народ всеки ден за да разбере и той истината чрез Иисус Христос”, - пише доктор Халид.

«В продължение на 33 години Халид ал-Шамри бил предан последовател на исляма.»

Въпреки това, бидейки учен, той си задавал въпроси. В крайна сметка тези въпроси довели микробиолога до вярата в Иисус Христос.

Днес доктор Халид Шамри свидетелства за Христос пред много хора. Той завършва университета в Саудитска Арабия “Абдул Азиз” с отличие, получавайки магистърска степен в областта на микробиологията. В университета изучава ембриология.

“Аятът 23:14 от Корана споменава първоначално костите, а след това плътта. Като ембриолог аз знаех, че от научна гледна точка това е грешно, но не обръщах внимание на този стих”, - разказва доктор Халид. Но по-късно, четейки Библията, ученият за своя голяма радост открил този стих в Книга Иов: “с кожа и мускули си ме облякъл, И с кости и  жили си ме оплел” ( Иов 10:11)

През 1997 година след сватбата си Халид отишъл на меден месец в САЩ. Именно там за първи път го поканили да посети църква. От любопитство ученият решил да отиде в храма, където го представили на мисионери, а те му дали съвет: “Молете се с тези думи:

«“Господи, покажи ни истината и ни дай смелост да я приемем, покажи ни злото и ни дай сила да го избегнем”.»

И той започнал да се моли така.

“След медения месец се върнах в Саудитска Арабия. Скоро там в сън ми бе открито, че Иисус е Син Божий и Спасител. Но това беше трудно за приемане, все пак бях мюсюлманин 33 години. Тогава реших да прочета Библията: отворих интернет и изтеглих от сайта Свещеното Писание. Почувствах огромна сила в Божието Слово. Четейки Новия Завет забелязах препратки към Стария Завет. Удивително, но всички тези откъси от Стария Завет говореха за бъдещото идване на Спасителя на земята! Чета Библията около 8-9 години. Тя е толкова хубава, че не искам да се разделям с нея никога” - си признава ученият.
На доктор Халид, научил наизуст 3/4 от Корана преди, винаги му било жалко за християните: той знаел, че въпреки че са добри хора те “непременно ще попаднат в ада” - на това ги учел Коранът и ислямското училище. След като  познах Иисус като моя Спасител по време на четене за кръстните страдания на Христос в Новия Завет, Светият Дух ми откри, че Иисус е умрял за греховете ми, въпреки че е трябвало аз да умра за греховете си” - разкрива той.


Халид ал-Шамри желае от цялата си душа всеки мюсюлманин да познае великата Истина: че Христос е умрял за греховете на човечеството и, че Той е единственият път към вечното спасение. След приемането на Християнството сърцето на доктор Халид бие заради Иисуса. 

«Днес той е един от водещите на  “Ал Хайят ТВ” и проповядва Евангелието на диалекта на провинция Хиджаз.»

Превод: Елена Зелямова
Източник: http://www.pravoslavie.ru/
Блогът се поддържа от православни младежи обучаващи се в Софийската Духовна Семинария "Св. Йоан Рилски" и Богословския Факултет към Софийския университет "Св. Климент Охридски". Той е създаден, за да може светлото спасително Слово на Христа Бога и Боговдъхновеното учение на Св. Православна Църква да достигнат до повече хора. Надяваме се да ни извините ако случайно сме допуснали някаква грешка, при написване на текстове или нещо друго. Имаме и канал в Youtube, където може да чуете аудио записи на проповеди и слова на Св. Отци. Разбира се и за тях се извиняваме понеже записите не са професионални.